Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: [1] 2 3 ... 10
1
Επικαιρότητα / 200 χρόνια Επανάστασης και Αντεπανάστασης
« Τελευταίο μήνυμα από TeamKSN στις Απρίλιος 07, 2021, 02:03:38 μμ »


ΣΤΙΣ 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΤΟΥ 1821 ο Αλέξανδρος Υψηλάντης υψώνει τη σημαία της Ελληνικής Επανάστασης στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες. Δυο μέρες μετά εκδίδει στο Ιάσιο την προκήρυξη «Μάχου ὑπὲρ πίστεως καὶ πατρίδος». Πρόκειται για το ιδεολογικό μανιφέστο της Επανάστασης, ένα κείμενο που ξεχειλίζει από τον ρομαντισμό και το φιλελεύθερο πνεύμα της εποχής. Ο αρχηγός της Φιλικής Εταιρείας, ως εκπρόσωπος του Διαφωτισμού και της νεωτερικότητας, συνδέει την άσκηση των δικαιωμάτων και της ελευθερίας με την ευδαιμονία και τοποθετεί με σαφήνεια τον ελληνικό εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα μέσα στο ευρωπαϊκό πλαίσιο χειραφέτησης και αυτοδιάθεσης των λαών.

«Πρὸ πολλοῦ οἱ λαοὶ τῆς Εὐρώπης, πολεμοῦντες ὑπὲρ τῶν ἰδίων Δικαιωμάτων καὶ ἐλευθερίας αὐτῶν, μᾶς ἐπροσκάλουν εἰς μίμησιν… Ἡ Εὐρώπη, προσηλώνουσα τοὺς ὀφθαλμούς της εἰς ἡμᾶς, ἀπορεῖ διὰ τὴν ἀκινησίαν μας… Ἡ Εὐρώπη θέλει θαυμάση τὰς ἀνδραγαθίας μας… Μάρτυς ἡ Ἰσπανία, ἥτις πρώτη καὶ μόνη κατετρόπωσε τὰς ἀηττήτους φάλαγκας ἑνὸς τυράννου...»
Στο φλογερό αυτό κάλεσμα ο Υψηλάντης επιστρατεύει όλες τις δυνάμεις του έθνους, πραγματικές και φαντασιακές: τους εμπειροπόλεμους οπλαρχηγούς, την ανθούσα ναυσιπλοΐα, τον ενθουσιασμό της ομογένειας, την προπατορική αρετή, το γενναίο φρόνημα. Κάθε μέσο είναι θεμιτό προκειμένου να πείσει τους υπόδουλους Έλληνες να πάρουν τα όπλα. Παρόλο που ήδη γνωρίζει ότι η Ρωσία έχει απορρίψει την ιδέα της Ελληνικής Επανάστασης, γράφει: «Κινηθῆτε, ὦ φίλοι, καὶ θέλετε ἰδῆ μίαν Κραταιὰν δύναμιν νὰ υπερασπισθῇ τὰ δίκαιά μας!» Με όρους σύγχρονης δημοσιογραφικής αργκό θα λέγαμε ότι δεν διστάζει να παίξει την Επανάσταση στα ζάρια.

Το επαναστατικό μανιφέστο κλείνει με εκτενή αναφορά στην κλασική αρχαιότητα και στην πολεμική αρετή των Ελλήνων που «κατέκοψαν» τους βάρβαρους Πέρσες ενώ σε μια επίδειξη ιστορικής ακροβασίας προσδιορίζει τους Τούρκους ως τους  «βαρβαροτέρους καὶ ἀνανδροτέρους ἀπογόνους τους». Τα πάντα στο βωμό της Επανάστασης!

ΛΙΓΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ αργότερα έρχεται η οργισμένη απάντηση από την Κωνσταντινούπολη. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Γρηγόριος Ε’ και άλλοι 22 Ιεράρχες της Ιεράς Συνόδου αφορίζουν μετά βδελυγμίας την Επανάσταση κατακεραυνώνοντας τους «πρωταίτιους» Αλέξανδρο Υψηλάντη και Μιχαήλ Σούτσο ως «κακόβουλους, ασυνείδητους, αλαζόνες, δοξομανείς, ματαιόφρονες, τέρατα αχαριστίας, μισελεύθερους, μισογενείς, μισόθρησκους και αντίθεους». Η ηθική απαξίωση δεν αφορά μόνο τους ίδιους αλλά και τους προγόνους τους. Αγνώμονες γιοι αγνωμόνων πατεράδων. Όσοι δε ακολούθησαν τα απονενοημένα σχέδιά τους χαρακτηρίζονται ως «κακοήθεις και ανόητοι».

Δεν είναι η πρώτη φορά που το Πατριαρχείο αφορίζει τους Έλληνες επαναστάτες και την επαναστατική τους δράση. Έχει προηγηθεί ο αφορισμός του Ρήγα Φεραίου, του Κολοκοτρώνη και της Μπουμπουλίνας. Ωστόσο αυτή τη φορά η παρέμβαση της εκκλησίας είναι πιο κρίσιμη από ποτέ, γιατί αυτή τη φορά η Επανάσταση είναι πιο έτοιμη από ποτέ. Κι όμως οι Άγιοι Πατέρες και εν Χριστώ αδελφοί δεν αρκούνται στον ηθικό στιγματισμό και τις κατάρες προς τους Επαναστάτες αλλά ως δαιμόνιοι ρεπόρτερ σπεύδουν να εξουδετερώσουν την «μπλόφα» του Υψηλάντη περί ρωσικής εμπλοκής αποκαλύπτοντας ότι «ὁ ἴδιος ἐνταῦθα ἐξοχώτατος Πρέσβυς (τὴς ῥωσσικὴς Αὐτοκρατορίας) ἔδωκεν ἔγγραφον πληροφορίαν, ὅτι οὐδεμίαν ἢ εἴδησιν ἢ μετοχὴν ἔχει τὸ ῥωσσικὸν κράτος εἰς αὐτὴν τὴν ὑπόθεσιν, καταμεμφόμενον μάλιστα καὶ ἀποτροπιαζόμενον τοῦ πράγματος τὴν βδελυρίαν…». Και για όποιον δεν κατάλαβε: Κατακαημένοι ραγιάδες, είστε μόνοι σας στον αγώνα!

 

Το συνοδικό κείμενο αποτελεί μνημείο μίσους κατά της Επανάστασης και ξεδιάντροπης προπαγάνδας υπέρ του Σουλτάνου. Στο μανιφέστο του Υψηλάντη η Πατρίδα παρουσιάζεται γυμνή, εξαθλιωμένη, να επιδεικνύει τις πληγές της και με τρεμάμενη φωνή να ζητάει βοήθεια από τα υπόδουλα τέκνα της. Αντίθετα στο συνοδικό κείμενο οι ραγιάδες φαίνεται να περνάνε ζωή και κότα, ανενόχλητοι και ασκανδάλιστοι, υποτελείς και ωραίοι.


«Μὲ τοιαύτας ῥαδιουργίας ἐσχημάτισαν τὴν ὀλεθρίαν σκηνὴν (…) καὶ ἐπεχείρησαν εἰς ἔργον μιαρόν, θεοστυγὲς καὶ ἀσύνετον, θέλοντες νὰ διαταράξωσι τὴν ἄνεσιν καὶ ἡσυχίαν τῶν ὁμογενῶν μας πιστῶν ῥαγιάδων τῆς κραταιᾶς βασιλείας, τὴν ὁποίαν ἀπολαμβάνουσιν (…) μὲ τόσα ἐλευθερίας προνόμια, ὅσα δὲν ἀπολαμβάνει ἄλλο ἔθνος ὑποτελὲς καὶ ὑποκείμενον, ζῶντες ἀνενόχλητοι μὲ τάς γυναῖκας καὶ τὰ τέκνα των, μὲ τάς περιουσίας καὶ καταστάσεις, καὶ μὲ τὴν ὕπαρξιν τῆς τιμῆς των, καὶ κατ’ ἐξοχὴν μὲ τὰ προνόμια τῆς θρησκείας, ἥτις διεφυλάχθη καὶ διατηρεῖται ἀσκανδάλιστος μέχρι τῆς σήμερον ἐπὶ ψυχικῇ ἡμῶν σωτηρίᾳ…»


Τα προνόμια της θρησκείας και της εκκλησίας πάνω από όλα! Καμία αναφορά σε πατρίδα, έθνος, Ελλάδα και Έλληνες. Αυτές είναι λέξεις μοντέρνες, νεωτερικές, απαγορευμένες. Στη θέση τους συναντάμε τις λέξεις «ραγιάδες», «ρεαγιάδικος», «ρεαγιαλίκι». Η δε βασιλεία του Σουλτάνου περιγράφεται ως «ευμενής, ελεήμων, φιλάνθρωπη, θεόσταλτη, κραταιά και αήττητη». Εφόσον λοιπόν η βασιλεία του Σουλτάνου είναι θεόσταλτη, τότε δεν μπορεί παρά το σχέδιο της Επανάστασης να είναι θεομίσητο και το φρόνημα της δημεγερσίας σατανικό. Ο Θεός μισεί την Επανάσταση, την νεωτερικότητα και τους εκπροσώπους της. Είναι ένας Θεός εκδικητικός, μισάνθρωπος, μεσαιωνικός, που βολεύεται με τον Σουλτάνο γιατί φοβάται τον Ναπολέοντα.

Κι έτσι ο πέλεκυς του αφορισμού και της αιώνιας κατάρας πέφτει βαρύς στα κεφάλια των «αποστατών»:

«Ἐκείνους δὲ τοὺς ἀσεβεῖς πρωταιτίους καὶ ἀπονενοημένους φυγάδας καὶ ἀποστάτας ὀλεθρίους νὰ τοὺς μισῆτε καὶ νὰ τοὺς ἀποστρέφεσθε καὶ διανοίᾳ καὶ λόγῳ, καθότι καὶ ἡ Ἐκκλησία καὶ τὸ γένος τοὺς ἔχει μεμισημένους, καὶ ἐπισωρεύει κατ’ αὐτῶν τάς παλαμναιοτάτας καὶ φρικωδεστάτας ἀρὰς (…). Ὡς παραβάται δὲ τῶν θείων νόμων καὶ κανονικῶν διατάξεων (…) ἀφωρισμένοι ὑπάρχειεν καὶ κατηραμένοι καὶ ἀσυγχώρητοι, καὶ μετὰ θάνατον ἄλυτοι, καὶ τῷ αἰωνίῳ ὑπόδικοι ἀναθέματι…»
 
ΜΕΣΑ στους επόμενους μήνες η σπίθα της Επανάστασης στις Ηγεμονίες θα σβήσει και ο Υψηλάντης θα οδηγηθεί στις αυστριακές φυλακές. Ο Γρηγόριος Ε’ και κάποιοι από τους συνυπογράφοντες ιεράρχες θα απαγχονιστούν από τον Σουλτάνο ως προδότες της κραταιάς βασιλείας του εφόσον απέτυχαν να καταπνίξουν την Επανάσταση που φούντωνε στην Πελοπόννησο. Η Ελληνική Επανάσταση και Αντεπανάσταση θα συνεχιστεί με άλλους πρωταγωνιστές. Όμως, ακόμα και μετά την αναγνώριση της ανεξαρτησίας του Ελληνικού Κράτους, το Πατριαρχείο αμετανόητο θα εξακολουθήσει να στέλνει επιστολές προπαγανδίζοντας σθεναρά την επιστροφή των πιστών ραγιάδων στον τουρκικό ζυγό.

Από την άλλη η ελληνική ορθόδοξη εκκλησία θα ανακηρύξει τον Γρηγόριο Ε΄ εθνομάρτυρα και άγιο και σύμβολο της εθνεγερσίας κατασκευάζοντας έναν ακόμη εθνικό μύθο μαζί με το κρυφό σχολειό και την κήρυξη της Επανάστασης από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό στην Αγία Λαύρα. Ως απαρχή της Επανάστασης θα οριστεί η 25η Μαρτίου, ημέρα Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, και όχι η 22η Φεβρουαρίου, όταν ο Υψηλάντης κήρυξε την Επανάσταση στη Μολδοβλαχία ή η 21η Μαρτίου, όταν οι Τούρκοι εγκατέλειψαν τα Καλάβρυτα, ή η 23η Μαρτίου, όταν ο Κολοκοτρώνης απελευθέρωσε την Καλαμάτα.

Ένα προς ένα, όλα τα συμβολικά κλειδιά της Επανάστασης θα καταλήξουν στην εκκλησία. Κι έτσι η εκκλησία θα καταφέρει όχι μόνο να καμουφλάρει το αντεπαναστατικό της παρελθόν αλλά και να ταυτίσει την ύπαρξη του ελληνικού έθνους με τον εαυτό της. Η επίσημη ιστοριογραφία θα κρίνει τον Γρηγόριο Ε’ με επιείκεια θεωρώντας ότι πιέστηκε από τον Σουλτάνο να συγγράψει τον αφορισμό παρά την θέλησή του. Κάποιοι θα ισχυριστούν ότι ο αφορισμός ήταν εικονικός και ότι εν πάση περιπτώσει ανακλήθηκε μυστικά σε άγνωστο χρόνο ενώ άλλοι θα αποδώσουν τον αφορισμό και συνολικά την εχθρική στάση της εκκλησίας προς την Επανάσταση στα σημαντικά προνόμια που απολάμβανε το Πατριαρχείο από τον Σουλτάνο. Όποια ερμηνεία και να υιοθετήσει κανείς για τα πρόσωπα και τα γεγονότα, τα κείμενα έχουν πάντα τη δική τους απαράγραπτη αξία.

Οι απαγορευμένες λέξεις που δεν βρήκαν θέση στο συνοδικό αφορισμό του 1821 θα γίνουν σιγά-σιγά ταυτόσημες της χριστιανοσύνης και της Ορθοδοξίας. Η χρήση τους σταδιακά θα αλλάξει. Το περιεχόμενό τους από νεωτερικό και προοδευτικό θα μεταλλαχθεί σε συντηρητικό και αντιδραστικό. Το παραδοσιακό τρίπτυχο «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» και το χουντικό σλόγκαν «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» θα επικαλύψουν ως επικοινωνιακά τρυκ την ιστορική αλήθεια.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως διαχρονικός θεματοφύλακας της ελληνοχριστιανικής πίστης και παιδείας, θα εξοβελίσει τον αφορισμό του Υψηλάντη, όπως και των άλλων Επαναστατών, από την διδακτέα ύλη της νεοελληνικής ιστορίας, νεοελληνικής μυθολογίας καλύτερα, για να προστατέψει το εθνικό φρόνημα και την υπόληψη της εκκλησίας. Από το δε επαναστατικό μανιφέστο του Υψηλάντη θα διασωθεί στα σχολικά βιβλία μόνο η «μπλόφα» της κραταιάς δύναμης που θα υπερασπιστεί δήθεν τα δίκαιά μας.

Σήμερα, ακριβώς 200 χρόνια μετά τη συγγραφή τους, αυτά τα δύο παραγνωρισμένα κείμενα εξακολουθούν να θέτουν με εντυπωσιακή ακρίβεια τα όρια ταλάντωσης του εθνικού μας εκκρεμούς: Από τη μία ο ατελής πλην ηρωικός βολονταρισμός της νεωτερικότητας και από την άλλη το βαθύ, μισανθρωπικό σκοτάδι του καθ’ ημάς μεσαίωνα.
2
ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ Η ΠΑΝΔΗΜΙΑ κυριαρχήσει στις ζωές μας και στη διεθνή ατζέντα, στην αιχμή της επικαιρότητας βρισκόταν η υποβάθμιση του περιβάλλοντος και η ανθρωπογενής κλιματική αλλαγή, ζητήματα που δεν είναι καινούργια βέβαια, αλλά ξανατέθηκαν πιεστικά στο τραπέζι εξαιτίας μιας σειράς γεγονότων, όπως οι καταστροφικές μεγα-πυρκαγιές σε Αμαζόνιο, Αυστραλία και Σιβηρία, η επιταχυνόμενη αποψίλωση των τροπικών δασών, τα αέρια του θερμοκηπίου, το λιώσιμο των πάγων ως συνέπεια της υπερθέρμανσης του πλανήτη και η αυξημένη συχνότητα των ακραίων καιρικών φαινομένων. Συνθήματα όπως τα «σκέψου παγκόσμια, δράσε τοπικά», «το λιγότερο είναι περισσότερο», «πρώτα η γη» έγιναν ξανά επίκαιρα. Η φουριόζα τινέιτζερ Γκρέτα Τούνμπεργκ επέπληττε τους ισχυρούς της Γης από το βήμα του ΟΗΕ με τη viral φράση «Πώς τολμάτε;», οι μαθητές ανά τον πλανήτη οργάνωναν απεργίες για το περιβάλλον, νέα δυναμικά κινήματα αναδύονταν, όπως το Extinction Rebellion. Το ερώτημα που έμπαινε (και μπαίνει) επιτακτικά και επί του οποίου υπήρχε (και υπάρχει) οξεία διένεξη ήταν αν το μέλλον ανήκει στην «πράσινη» αειφόρο ανάπτυξη – κοντολογίς, σε έναν μετακαπιταλισμό «εγκρατή», κοινωνικά ευαίσθητο και φιλικό στο περιβάλλον‒ ή αν, τελικά, η εικόνα αυτή μπορεί να αναστραφεί μόνο με ριζική αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου, μαζί και του πολιτικοοικονομικού status quo που το καθορίζει.

Διότι, ενώ έχει ξανασυμβεί μια ανθρώπινη κοινωνία να εξαντλήσει τις αντοχές του φυσικού της ενδιαιτήματος από άγνοια, αλαζονεία, απληστία ή και όλα μαζί, ενώ το κλίμα στο παρελθόν επίσης έχει μεταβληθεί, πρώτη φορά στην ιστορία η πίεση του είδους μας στο περιβάλλον είναι τόσο εκτεταμένη και συστηματική –η έκτη μαζική εξαφάνιση ειδών συντελείται ήδη, λένε οι επιστήμονες‒, διαταράσσοντας μέχρι και το κλίμα του πλανήτη.

Ένα εισαγωγικό έργο αναφοράς για το οικολογικό αποτύπωμα του ανθρώπινου είδους στον πλανήτη, το οποίο έγινε και μπεστ-σέλερ, είναι σίγουρα η Πράσινη ιστορία του κόσμου - Το περιβάλλον και η κατάρρευση των μεγάλων πολιτισμών του Βρετανού ακαδημαϊκού και συγγραφέα Κλάιβ Πόντινγκ (Κέδρος, 2011) που μελετά τη σχέση ανθρώπου-περιβάλλοντος αφότου εμφανίστηκαν οι πρώτες οργανωμένες κοινωνίες σε διάφορους λαούς, τόπους και χρονικές περιόδους, με αφετηρία το Νησί τού Πάσχα. Μια σχέση συχνά ανταγωνιστική, η οποία οδήγησε στο παρελθόν σε εξαφάνιση ολόκληρους πολιτισμούς, κάτι που δεν αποκλείεται καθόλου να συμβεί και στο μέλλον, με τα σημάδια να είναι ευδιάκριτα, μόνο που τώρα δεν θα αφορά έναν συγκεκριμένο λαό ή τόπο αλλά την παγκοσμιοποιημένη, πλέον, κοινωνία της αφθονίας.

Θα μπορούσε, άραγε, να ανακοπεί μια τέτοια πορεία αν «πρασίνιζε» η παγκόσμια οικονομία, και πώς; Η Πράσινη οικονομία - Μια εισαγωγή στη θεωρία, την πολιτική και την πρακτική της επίσης Βρετανίδας και πρώην ευρωβουλευτή Μόλι Σκοτ-Κάτο (Ι. Σιδέρης, 2012) εντοπίζει τη ρίζα του προβλήματος στην αδηφάγα και ουσιαστικά ανεξέλεγκτη οικονομία της αγοράς, αντιπροτείνοντας την ενσωμάτωση της κοινωνίας στο οικοσύστημα. «Οι αγορές και οι οικονομίες οφείλουν να ανταποκρίνονται στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές προτεραιότητες» γράφει χαρακτηριστικά. Στα ενδιαφέροντα του βιβλίου είναι και το παράρτημα όπου ο Άι-Στράτης παρουσιάζεται ως μοντέλο «πράσινου» νησιού.



Ένα από τα πιο ανησυχητικά συμπτώματα της περιβαλλοντικής κρίσης είναι η ανθρωπογενής κλιματική αλλαγή, για την οποία τόσος λόγος γίνεται τελευταία. Δύο από τα πιο αξιομνημόνευτα και πιο φρέσκα βιβλία σχετικά είναι η Ακατοίκητη Γη – Μια ιστορία του μέλλοντος του Αμερικανού συγγραφέα και δημοσιογράφου Ντέιβιντ Γουάλας-Γουέλς (Μεταίχμιο, 2019) και το Στις Φλόγες - Το καυτό θέμα της κλιματικής αλλαγής της Καναδής ρεπόρτερ και διανοήτριας Ναόμι Κλάιν (Κλειδάριθμος, 2020).

 Το πρώτο περιγράφει ένα δυστοπικό σενάριο, που όμως βασίζεται σε πολύ πραγματικά γεγονότα και ντοκουμέντα, τα οποία οι ισχυροί του πλανήτη επιμένουν να αγνοούν προκλητικά, καθώς καταγγέλλει, δίχως να κρύβει την αγανάκτησή του. Καταρρίπτοντας μυθεύματα, παρερμηνείες και αυταπάτες που αρνούνται είτε σχετικοποιούν τον κίνδυνο, επισημαίνει ότι «τα πράγματα δεν είναι απλώς άσχημα, είναι πάρα πολύ άσχημα».

 Στο δεύτερο, παραθέτοντας ανταποκρίσεις από τον θνήσκοντα Μεγάλο Κοραλλιογενή Ύφαλο της Αυστραλίας έως τους πνιγμένους στους καπνούς ουρανούς των βορειοδυτικών ΗΠΑ και από το σκληρά δοκιμασμένο από δριμείς τυφώνες Πουέρτο Ρίκο έως το Βατικανό, που δίνει πλέον μεγάλο βάρος στην οικολογία, η Κλάιν εκτιμά ότι η κλιματική αλλαγή μπορεί να αναστραφεί μόνο αν μεταμορφώσουμε τα οικονομικά συστήματα που τη δημιούργησαν. Θεωρώντας τις διαρκώς διευρυνόμενες οικονομικές ανισότητες μέρος του προβλήματος, προτείνει ένα «πράσινο New Deal» που θα αλλάξει, καθώς λέει, ριζικά τον τρόπο που σκεφτόμαστε, παράγουμε και καταναλώνουμε.



Πώς, όμως, θα μπορούσε να μοιάζει μια οικολογικά συνειδητοποιημένη και ταυτόχρονα ελευθεριακή, αμεσοδημοκρατική, αντιιεραρχική κοινωνία ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων; Μια καλή αρχή είναι να εντρυφήσει κανείς στο έργο και στις ιδέες του Μάρεϊ Μπούκτσιν. Ο κορυφαίος Αμερικανός αναρχοκοινοτιστής φιλόσοφος άσκησε σημαντική επίδραση στο πιο ριζοσπαστικό κομμάτι του οικολογικού κινήματος, το οποίο εντάσσει στην τρίτη μεγάλη επανάσταση, μάλιστα αρκετά βιβλία του, από αυτά που πραγματεύονται ευθέως το οικολογικό ζήτημα από κινηματική σκοπιά, έχουν κυκλοφορήσει στα ελληνικά: Τι είναι η κοινωνική οικολογία (Βιβλιοπέλαγος, 2017), Η επόμενη επανάσταση, που προλογίζει η Ούρσουλα Λε Γκεν (Ευτοπία, 2017), Η οικολογία της ελευθερίας - Η ανάδυση και η διάλυση της ιεραρχίας (Αντιγόνη, 2016), Τα όρια της πόλης - Η διαλεκτική της ιστορικής ανάπτυξης των πόλεων (τελευταία έκδοση Παρατηρητής, 1996), Προς μια οικολογική κοινωνία (Παρατηρητής, 1994), Η ριζοσπαστικοποίηση της φύσης (Ελεύθερος Τύπος, 1986), Η οικολογία και η επαναστατική σκέψη (Ελεύθερος Τύπος, 1980).

Πηγή: Θοδωρής Αντωνόπουλος - Lifo




 

 
3


Εμπνέεται από τον Θεόδωρο Κουρεντζή, θαυμάζει τον μυθικό Δημήτρη Μητρόπουλο και μπορεί να μην ήξερε από κούνια πως θα γίνει μαέστρος, ωστόσο η παρότρυνση των γονιών της να μάθει πιάνο και η εμπειρία της στην παιδική χορωδία του Τρίτου Προγράμματος της ΕΡΤ, την οδήγησαν στον δρόμο της μουσικής. Σήμερα, η Άννα- Μαρία Γκούνη είναι η πρώτη γυναίκα μαέστρος και μουσική διευθύντρια της Συμφωνικής Ορχήστρας του Κονρό
(Conroe Symphony Orchestra), στο Τέξας των ΗΠΑ.

Με προπτυχιακές σπουδές στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, μεταπτυχιακό στο Πανεπιστήμιο της Νεμπράσκα και πλέον σε διαδικασία απόκτησης διδακτορικού διπλώματος από το Πανεπιστήμιο του Χιούστον, η νεαρή Ελληνίδα μαέστρος, που οι καθηγητές της τη χαρακτηρίζουν «φυσικό ταλέντο», καλείται να διαχειριστεί την πρόκληση της διεύθυνσης μιας ορχήστρας εν μέσω πανδημίας.

Οι πρόβες δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει, λόγω της υγειονομικής κατάστασης, αλλά η ίδια ανυπομονεί, όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, να πιάσει μπαγκέτα και να οδηγήσει το μουσικό σύνολο στην πρώτη του συναυλία, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, το προσεχές καλοκαίρι. Μάλιστα, είχε την ευκαιρία να συναντήσει -με όλα τα μέτρα- τα μέλη της ορχήστρας (κυρίως εθελοντές) καθώς ήθελε να τους γνωρίσει προσωπικά προτού βρεθεί μπροστά τους στο πόντιουμ.

Τα πρώτα μουσικά βήματα και η παιδική χορωδία του Τρίτου Προγράμματος

Η Άννα- Μαρία Γκούνη γεννήθηκε το 1990 στην Αθήνα και η πρώτη της επαφή με τη μουσική ήταν σε ηλικία μόλις 7 ετών, όταν οι γονείς της την έγραψαν στο ωδείο. Ήταν τότε που άρχισε να ξεδιπλώνεται μπροστά της ένας κόσμος γεμάτος παρτιρούρες με νότες και την έκανε να θέλει να φοιτήσει στο μουσικό γυμνάσιο- λύκειο της Παλλήνης και στη συνέχεια στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστήμιου.

Εξηγεί πως υπήρξε τυχερή που όσο ήταν ακόμη παιδί υπήρχε η παιδική χορωδία του Τρίτου Προγράμματος στην ΕΡΤ και την έκανε να δει ...πιο σοβαρά τον μουσικό κόσμο. «Κάθε Σαββατοκύριακο, 3-4 ώρες τις περνάγαμε στην ΕΡΤ. Κι όποτε τύχαινε να έχει και η ορχήστρα πρόβα στα διπλανά στούντιο, ήταν ο μαγικός κόσμος: όποτε έβλεπα την ορχήστρα τρύπωνα από τις πόρτες να κοιτάξω λίγο τι συνέβαινε εκεί μέσα. Τα όργανα, τους μαέστρους, τους μουσικούς... Κάπως έτσι μπήκε ο σπόρος να γίνω μαέστρος», θυμάται.

Ως φοιτήτρια στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο επέλεξε την κατεύθυνση της Διεύθυνσης Ορχήστρας υπό τον καθηγητή Μίλτο Λογιάδη, τον οποίο γνώριζε μέσα από συναυλίες του και την είχε εντυπωσιάσει τόσο για τη μουσική του δουλειά όσο και για την προσωπικότητά του. Στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών ήταν που ήρθε σε επαφή και με τον καθηγητή πιάνου Λάμπη Βασιλειάδη, ο οποίος την παρότρυνε να συνεχίσει τις σπουδές της στις ΗΠΑ.


Το... διάλειμμα στην Αμοργό των ξεχωριστών ανθρώπων

Μετά την ολοκλήρωση του μεταπτυχιακού της, επέστρεψε στην Ελλάδα και οι καλοκαιρινές διακοπές τη βρήκαν στην Αμοργό, όπου η ηρεμία του νησιού -κατάλληλη για μελέτη και έρευνα- και οι καλοσυνάτοι άνθρωποι την κέρδισαν αμέσως. Το κενό δε, που είχε δημιουργήσει η αποχώρηση της δασκάλας μουσικής από το νησί και η ανάγκη των ανθρώπων να εκφραστούν με ήχους την οδήγησαν να πάρει την απόφαση και να μείνει στην Αμοργό για σχεδόν έναν χρόνο.

«Είχα ένα στούντιο 10-15 παιδάκια, την παιδική χορωδία και τη χορωδία ενηλίκων. Έβλεπα κόσμο που ερχόταν κουρασμένος μετά τη δουλειά και συνέβαινε μια μεταμόρφωση στη διάρκεια της πρόβας κι έφευγε χαρούμενος! Έτσι συνειδητοποίησα πως σε μια κοινωνία, η μουσική δένει τους ανθρώπους», λέει η μαέστρος, που μετά το ...διάλειμμα της Αμοργού επέστρεψε στις ΗΠΑ για το διδακτορικό της.

Το απόκομμα της εφημερίδας με τον Κουρεντζή που κρατά από το 2007

Ο Θεόδωρος Κουρεντζής την εμπνέει κι έχει κρατήσει ένα απόκομμα εφημερίδας από την εποχή που δεν ήταν ακόμη τόσο γνωστός όσο σήμερα. «Έίχε μια στάση σώματος που έμοιαζε σαν να ήταν σε "θέωση". Τον είδα και είπα, αυτός ο άνθρωπος κάνει κάτι πολύ σπουδαίο. Και επιβεβαιώνεται αυτό. Το έργο του, εμένα προσωπικά μού δίνει πολλή έμπνευση. Όπως και το να τον ακούω να μιλάει», λέει. Θαυμάζει επίσης πολύ τον μυθικό μαέστρο Δημήτρη Μητρόπουλο, «που εκτός από σπουδαίος μαέστρος και μουσικός που είχε κατακτήσει την επιστήμη της μουσικής, ήταν και πολύ ολοκληρωμένη προσωπικότητα ως άνθρωπος».

Στην ερώτηση δε, τι περνά από το ...κεφάλι ενός μαέστρου την ώρα που διευθύνει ένα μουσικό σύνολο, απαντά πως πέρα από τις χιλιάδες σκέψεις που εναλλάσσονται πολύ γρήγορα, αυτό που είναι πολύ σημαντικό είναι να είσαι συγκεντρωμένος και να επαγρυπνείς για τον παραμικρό ήχο γιατί πράγματα που έχει δουλέψει κανείς πολλές φορές, στη συναυλία μπορεί να εξελιχθούν διαφορετικά.

«Αλλιώς χτυπάει η καρδιά στη συναυλία, αλλιώς σε μια πρόβα. Μετά είναι και ο συναισθηματικός παράγοντας. Νιώθεις την ψυχή σου να φουσκώνει με συναισθήματα», τονίζει.

Η παύση στην πράξη της μουσικής και στην... πανδημία

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι μαέστροι κατέβασαν την μπαγκέτα τους και οι ορχήστρες σίγησαν. Πώς, όμως, βιώνει η ίδια αυτή την παύση; «Σκέφτομαι έναν παραλληλισμό. Σίγουρα η πανδημία ήταν μια παύση στη μουσική. Στην πράξη της μουσικής έχουμε τον ήχο κι έχουμε τον μη ήχο, ο οποίος είναι επίσης πολύ σημαντικός. Οι παύσεις και το πού είναι τοποθετημένες μέσα σ' ένα έργο μας δίνουν κάποιες πληροφορίες γι αυτό. Απαντούν σε κάποια ερωτήματα. Γιατί μπήκε εκεί η παύση, τι συμβολίζει; Οπότε για μένα κάτι συμβολίζει και αυτή η φάση. Προσπαθώ να δω το ποτήρι μισογεμάτο και να δω κάτι θετικό -αν υπάρχει- σ' αυτή την κατάσταση. Και ναι, ήταν και είναι μια ευκαιρία να επαναπροσδιοριστούμε, να δούμε τι συνέβη, γιατί μας συνέβη αυτό, τι είναι προβληματικό στην κοινωνία μας και να προσπαθήσουμε να το διορθώσουμε», τονίζει.

Η μεγάλη αγκαλιά της ομογένειας

Στην Αμερική, η Άννα- Μαρία Γκούνη βρήκε μια ...απροσδόκητη αγκαλιά, αυτή της ομογένειας. Μάλιστα, όταν προσκαλούσε κόσμο στην πρώτη της συναυλία, σε μια επίσκεψή της στο προξενείο, όπου είχε πάει για να τακτοποιήσει κάποια χαρτιά, δεν πίστευε ότι θα ανταποκρινόταν τόσο ο ίδιος ο πρόξενος όσο και κάποιοι άλλοι Έλληνες. Οι δε δεσμοί της με την ομογένεια ενισχύθηκαν κατά την τελετή παραλαβής ενός βραβείου από τη Hellenic Society of Texas και «πλέον έχουμε πολύ συχνή επαφή μεταξύ μας», όπως λέει, συμπληρώνοντας πως όλο αυτό της δίνει δύναμη.

Πηγή: Νέο Θέμα
4
Επικαιρότητα / Λονδίνο: 150.000 καρδιές, για κάθε ζωή που χάθηκε λόγω κορωνοϊού
« Τελευταίο μήνυμα από TeamKSN στις Απρίλιος 07, 2021, 10:58:28 πμ »

Στον τοίχο κατά μήκος του Τάμεση υπάρχει μια «θάλασσα» από καρδιές, λουλούδια και σημειώματα και θυμίζει κάθε ζωή που χάθηκε μέσα στην πανδημία.

Στη μνήμη των θυμάτων της πανδημίας του κορωνοϊού σχεδόν 150.000 καρδιές κοσμούν έναν τοίχο απέναντι από το βρετανικό κοινοβούλιο στο Λονδίνο. Στη συγκινητική αυτή κίνηση προχώρησε μια ομάδα που στηρίζει τις οικογένειες εκείνων που έχασαν συγγενείς τους από τον Covid-19.

Η τοιχογραφία εκτείνεται σε μήκος εκατοντάδων μέτρων, στη νότια όχθη του Τάμεση, έξω από το νοσοκομείο Σεντ Τόμας, στη μονάδα εντατικής θεραπείας του οποίου νοσηλεύτηκε ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον όταν προβλήθηκε από τον νέο κορωνοϊό, πέρσι την άνοιξη.
Η εκδήλωση αυτή οργανώθηκε από την ομάδα Covid-19 Bereaved Families For Justice (Οικογένειες Πενθούντων της Covid-19 για τη Δικαιοσύνη), η οποία ζητά τη διεξαγωγή επίσημης έρευνας για τους χειρισμούς της κυβέρνησης στη διαχείριση της πανδημίας.
«Η κάθε καρδιά ζωγραφίζεται ξεχωριστά και είναι μοναδική, όπως και οι αγαπημένοι μας τους οποίους χάσαμε. Όπως και η κλίμακα της συλλογικής απώλειάς μας, αυτό το μνημείο θα είναι τεράστιο», είπε ο Ματ Φάουλερ, ο συνιδρυτής της ομάδας.
Η κυβέρνηση της Βρετανίας έχει υποσχεθεί ότι θα κατασκευάσει ένα μόνιμο μνημείο αφού τελειώσει η πανδημία

Κατερίνα Ματέρη - Best News https://www.bestnews.gr/londino-150-000-kardies-gia-kathe-zoi-poy-chathike-logo-koronoioy/
5
Επικαιρότητα / Μινωικό ψηφιδωτό από 10.000 πλαστικά ποτήρια!
« Τελευταίο μήνυμα από Gogo στις Ιούνιος 08, 2017, 02:27:43 πμ »


Με τον δικό τους τρόπο αντιδρούν τα μέλη της Greenpeace στην ασύστολη χρήση πλαστικών που επιβαρύνει θάλασσες και περιβάλλον.

Με ένα τεράστιο ψηφιδωτό από 10.000 πλαστικά ποτήρια του καφέ που έστειλαν στην πλατεία του Μοναστηρακίου την Τετάρτη το πρωί, η Greenpeace εγκαινίασε τη νέα της εκστρατεία ενάντια στα πλαστικά μίας χρήσης.

Το ψηφιδωτό απεικονίζει την μινωική τοιχογραφία με τα δελφίνια που κοσμεί το παλάτι της Κνωσού, με στόχο να αναδείξει το μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζει η θάλασσα λόγω της εκτεταμένης ρύπανσης από πλαστικά αντικείμενα μίας χρήσης.

Το έργο εντυπωσίασε όσους βρέθηκαν στην πλατεία αλλά και όσους μπόρεσαν να το θαυμάσουν απο ψηλα.

Στο πλαίσιο της νέας εκστρατείας της οργάνωσης, το πλοίο της Greenpeace, Rainbow Warrior, θα ταξιδέψει στη Μεσόγειο για να αποκαλύψει το μέγεθος του προβλήματος της πλαστικής ρύπανσης και να κινητοποιήσει τους πολίτες σε δράση.
6
Heraklion Press / Νικήτρια η Ίντερ στο φιλικό προσφοράς στο Παγκρήτιο στάδιο
« Τελευταίο μήνυμα από Gogo στις Ιούνιος 08, 2017, 01:02:53 πμ »

Η Ίντερ νίκησε στα πέναλτι με 4-2 (1-1 κανονική διάρκεια) την Εθνική του 2004 στο φιλικό που φιλοξενήθηκε στο κατάμεστο Παγκρήτιο Στάδιο.

Το τελικό αποτέλεσμα ουδόλως ενόχλησε ποδοσφαιριστές και κόσμο καθώς η ουσία του φιλικού ήταν άλλη: η συγκέντρωση όσο το δυνατό περισσότερων χρημάτων για το «Όραμα Ελπίδας». Και η Κρήτη «αγκάλιασε» αυτό το σκοπό γεμίζοντας το γήπεδο και προσφέροντας τον οβολό της στη σημαντική αυτή προσπάθεια.

Όσον αφορά στο παιχνίδι, οι βετεράνοι ποδοσφαιριστές της Ελλάδας και της Ίντερ έδειξαν ότι αντέχουν ακόμα παίζοντας ανοικτά και δίνοντας τη δυνατότητα στον κόσμο να χαρεί το παιχνίδι.

Η Εθνική του 2004 μπορεί να πει κανείς ότι ήταν καλύτερη αγωνιστικά, όμως παράλληλα ήταν πολύ άστοχη και το… πλήρωσε στο τέλος.





πηγή : www.neakriti.gr
7
Heraklion Press / Τα Υπόγεια Ρεύματα στο Ηράκλειο!
« Τελευταίο μήνυμα από maria z στις Ιούλιος 13, 2016, 10:07:54 μμ »
                             

Τα Υπόγεια Ρεύματα παρουσιάζουν ένα full set από όλη την 20χρονη πορεία τους, την Δευτέρα 18 Ιουλίου στο Θέατρο Τεχνόπολις . Ακουστικά μέρη που αναδεικνύουν το λυρισμό τους μπαίνουν ανάμεσα από τις ηλεκτρικές τους διαδρομές και τις διασκευές – έκπληξη.

Τα Υπόγεια Ρεύματα, είναι μια ομάδα που τα όριά της είναι –φυσιολογικά- δυσδιάκριτα στο κοινό και πολλές φορές ακόμα και στα μέλη της. Συντίθενται και αποσυντίθενται διαρκώς. Είναι ένας ζωντανός και πολυδιάστατος οργανισμός.

Μέσα σε δύο χρόνια έντονης εσωστρεφούς δραστηριότητας, ολοκλήρωσαν ένα project με αφορμή τη συμπλήρωση των 20 χρόνων τους. Δύο συλλεκτικά βινύλια υπό τον τίτλο «20.14» όπου …επεξεργάστηκαν 20 παλαιότερα κομμάτια τους με νέο ήχο που αντιστοιχεί στη σημερινή τους οπτική και 14 καινούργια, τιμώντας έτσι τους 14 μουσικούς που έχουν περάσει από όλες τις μορφές των Ρευμάτων αυτά τα 20 χρόνια.

Ακούστε το τραγούδι «Μικρός Πλανήτης» από τα Υπόγεια Ρεύματα

Υπεύθυνοι για την παρουσίαση τους επί σκηνής είναι η φωνή του Γρηγόρη Κλιούμη με το χαρακτηριστικό παίξιμο της κιθάρας του, η προσέγγιση των τυμπάνων από τον Τάσο Πέππα που κινείται από τις ευαίσθητες σιωπές έως τη θορυβώδη κόλαση και η ευγενικά αυθάδικη μορφή του Νίκου Γιούσεφ που αποδίδει με την ίδια άνεση ένα στιβαρό μπάσο ή ένα αέρινο μουσικό πριόνι. Κοντά τους ο φύλακας του ήχου Πασχάλης Κολέντσης, υπεύθυνος για τον ηχητικό σχεδιασμό και τις επιπρόσθετες κιθάρες που παίζει από την περιοχή της κονσόλας.

Οι πόρτες ανοίγουν στις 20:30 – Προπώληση : 10€ – Ταμείο : 12€

Σημεία προπώλησης από Δευτέρα 04 Ιουλίου

– Πολυχώρος Τεχνόπολις – Βιβλιοπωλείο Ελευθερουδάκης – Πολυτεχνείο Καφέ


                       
8
Εκδηλώσεις | Events | Party stuff / Υακίνθεια 2016--Όλο το πρόγραμμα!
« Τελευταίο μήνυμα από maria z στις Ιούλιος 13, 2016, 09:57:48 μμ »
                               

Τα Υακίνθεια, εδώ και 18 χρόνια, συνθέτουν και σμίγουν τους πολιτισμούς της Μεσογείου σε ένα περιβάλλον που πλέον συγκαταλέγεται στα παγκόσμια γεωπάρκα της UNESCO.
Ένα ολιγοήμερο θερινό σχολείο περιβαλλοντικής αρμονίας, πνευματικής καλλιέργειας και προσευχής. Οι φετινές εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στ' Ανώγεια, 27-31 Ιουλίου

ΣΙΤΑΡΙ, ΤΟ ΓΑΛΑ ΤΗΣ ΓΗΣ

Αν όλα τελειώσουν ξαφνικά, το σιτάρι θα στήσει ξανά την ιστορία της ζωής.

Παγκόσμιο αίτημα στα συνθήματα των λαών το ψωμί και η ελευθερία.

Τα Υακίνθεια τιμώντας το σιτάρι οργανώνουν και παρουσιάζουν για φέτος ότι εκπορεύεται από το γάλα της γης. Ψωμί, παξιμάδια, περίτεχνα κουλούρια, σιταρένιο χυλό, κόλλυβα.

Αναδεικνύοντας το μέγεθος του ολίγου και μαθαίνοντας να κάνουμε οροφή των απαιτήσεών μας το αναγκαίο, τα πλαστά διλήμματα χάνονται.

Πρόγραμμα εκδηλώσεων

Τετάρτη, 27 Ιουλίου, Ανώγεια, ώρα 22.00

‘’Η τέχνη του γέλιου με αγνά υλικά’’

Ο μοναδικός Σπύρος Πλουσής ή Ρολιός σε μια ξεκαρδιστική αναπαράσταση της καθημερινότητας των Ανωγειανών.
Μαζί του οι μουσικοί Αντώνης Κοντόκαλος και Κώστας Βρέντζος.

Πέμπτη, 28 Ιουλίου, Θέατρο Αγίου Υακίνθου, ώρα 21.30

Cristina Branco
Μια μοναδική παράσταση από την διάσημη ερμηνεύτρια με τη διεθνή καριέρα,
στο λαϊκό τραγούδι της Πορτογαλίας, τα περίφημα Fados.

Συμμετέχουν η Ελένη και η Σουζάνα Βουγιουκλή, με Μεσογειακό ρεπερτόριο.

Παρέλαση στους δρόμους των Ανωγείων της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Ηρακλείου, υπό την διεύθυνση του Λεωνίδα Τζωρτζάκη, ώρα 19.30.

Παρασκευή, 29 Ιουλίου, Θέατρο Αγίου Υακίνθου, ώρα 21.30

‘’Κραυγές και ψίθυροι’’
Ψαραντώνης – Λουδοβίκος των Ανωγείων.

‘’Η μαχητικότητα του Ερωτόκριτου’’
Ομιλία του Νίκου Λυγερού.

Σάββατο, 30 Ιουλίου, Θέατρο Αγίου Υακίνθου, ώρα 21.30

MD’s QUARTET
Το Ιταλικό, λυρικό σχήμα σε μια αισθαντική και μελωδική παράσταση.

Η παρέα του Υάκινθου
στο φυσικό τους χώρο!

Κυριακή, 31 Ιουλίου, Θέατρο Αγίου Υακίνθου, ώρα 21.30

Από τη Γη στη Σελήνη

Μία ταινία κινουμένων σχεδίων του Άγγελου Σπάρταλη, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Ιούλιου Βερν.
Τραγούδια από το Διονύση Σαββόπουλο και τον Ψαραντώνη.

Εικαστική εγκατάσταση στον χώρο των Υακινθείων του έργου ‘’Το μωρό ζυμάρι’’, της Κύπριας εκπαιδευτικού Δήμητρας Σωκράτους.

                             
9
Επικαιρότητα / Πανελλήνια συνάντηση Vespa στα Χανιά!
« Τελευταίο μήνυμα από maria z στις Ιούλιος 05, 2016, 09:07:12 μμ »
                             

Η Καλοκαιρινή Πανελλήνια Συνάντηση Vespa στα Χανιά είναι γεγονός , για 4 ολόκληρες μέρες από 25-28 Αυγούστου 2016!

Το Vespa Club Χανίων ανακοίνωσε το πρόγραμμα της συνάντησης καθώςκαι τις παροχές προς τους συμμετέχοντες:

«Αναμένουμε τους vespisti φίλους ανά την Ελλάδα να μας επισκεφθούν, και να τους "φιλέψουμε" όπως η Κρήτη ξέρει πολύ καλά!

Το Πρόγραμμα έχει ως εξής:

Πέμπτη 25/8

Έναρξη εγγραφών : 18:00-20:00 στο χώρο του Camping

Τακτοποίηση στο camping ή στα δωμάτια που έχετε επιλέξει για τη διαμονή σας

Βράδυ : Ελεύθερο πρόγραμμα

Παρασκευή 26/8

Έναρξη εγγραφών : 10:00-13:00 στο χώρο του Camping

14:00 αναχώρηση απο το Camping :

Βόλτα προς το Ακρωτήρι, και μπάνιο στον Σταυρό Ακρωτηρίου, στην φημισμένη παραλία που έγιναν τα γυρίσματα της ταινίας «Ζορμπά»

Επιλογή για φαγητο ελεύθερη.

18:00: Επιστρέφουμε προς το Camping, διασχίζοντας μια όμορφη διαδρομή και ξεκουραζόμαστε για το βράδυ!

21:00 : Μαλαξιανάκης live στο χώρο του Camping με δωρεάν ελαφρύ δείπνο (2 σουβλάκια + 1 μπύρα)

Σάββατο 27/8

9:00-11:00 Εγγραφές και

11:00 αναχώρηση από το Camping για μια όμορφη εκδρομή προς τα Φαλάσαρνα

Κέρασμα σάντουϊτς, αναψυκτικό & νερό, κάνουμε τις βουτιές μας στην φανταστική παραλία εκεί, και τρώμε το φρουτάκι μας (κέρασμα)

Για τους τολμηρούς θα υπάρχει συνέχεια της παραπάνω εκδρομής με κατάληξη το Ελαφονήσι.

14:30 Αναχώρηση από Φαλάσαρνα (για όσους δεν ακολουθήσουν την «τολμηρή» διαδρομή) για φαγητό στο Σφηνάρι (προαιρετικό)

Όσοι ακολουθήσουν την μεγάλη εκδρομή φαγητό στο Ελαφονήσι (προαιρετικά)

Επιστρέφουμε στο Camping

22:00 Αναχώρηση απ το Καμπινγκ για ποτάκι και ελαφρύ δείπνο για όποιον θέλει

Κυριακή 28/8

10:00 αναχώρηση από το Camping με κατεύθυνση το χωριό Βαρύπετρος

Βουτιές και παιχνίδια στη Limnoupoli Water Park, μέχρι το μεσημέρι

14:00 Φαγητό στην Pista Park (έναντι Λιμνουπολης) με έκπτωση 20%, στη μεγαλύτερη πίστα αγώνων της Κρήτης, με... χρονομετρημένα «racing» περάσματα για τους «γρήγορους», αθλοπαιδιές για τους παιχνιδιάρηδες, διεξαγωγή των καλλιστείων και απονομή αναμνηστικών στους εκπροσώπους των λεσχών!

Στον χώρο της Pista Park και σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο θα γίνει κ η συνάντηση εκπρόσωπων, στις 12 το μεσημέρι.

18:30 Αναχώρηση προς το Camping και αποχαιρετισμός.

Τα διαδικαστικά

Κάντε ηλεκτρονικά τη δήλωση συμμετοχής σας, ειδικά οι συμμετέχοντες ΕΚΤΟΣ ΚΡΗΤΗΣ που επιθυμούν ακτοπλοϊκά εισιτήρια με έκπτωση 40% με ANEK LINES/BLUE STAR FERRIES τελευταία ημερομηνία για τα εισιτήρια 15/7/2016

Εάν κάποιος ενδιαφερόμενος δεν μπορεί να υποβάλλει ηλεκτρονικά την συμμετοχή του, παρακαλούμε θερμά το Club στο οποίο είναι εγγεγραμμένος να προβεί στην καταχώρηση αυτού ηλεκτρονικά.

Κόστος συμμετοχής 20 ευρώ

Πληρώνετε κατά την παρουσία σας στη Γραμματεία, και περιλαμβάνεται τσαντάκι με αναμνηστικά, ενημερωτικά, ένα t-shirt, κουπόνια δωρεάν γεύματος Παρασκευής βράδυ, και δωρεάν κολατσιό + αναψυκτικό Σαββάτου μεσημέρι.

Λόγω αυξημένης επισκεψιμότητας στην πόλης μας δεν ήταν δυνατή η εύρεση ξενοδοχείων ώστε να σας προτείνουμε απευθείας. Όλοι τα έχουν διαθέσει μέσω booking και άλλων μηχανών αναζήτησης, άρα θα μπορέσετε απευθείας και online να κάνετε τις κρατήσεις σας. Επιλέξτε αν θέλετε να βρίσκεστε κοντά στο Camping  τις περιοχές :

Αγίοι Αποστόλοι, Χρυσή Ακτή, Καλαμάκι και όχι κέντρο Χανίων ή παλιά Πόλη γιατί η απόσταση είναι 5 χλμ μεν, αλλά με αυξημένη κίνηση στον δρόμο τις ημέρες αυτές!

Εάν θέλετε να διαμείνετε στο camping οι τιμές που μας παρέχει είναι:

4€ η σκηνή -δική σας- + 7€ / άτομο

10€ η σκηνή -δική τους- + 7€ / άτομο

Vespa μέσα στο χώρο του camping δωρεάν".

                         
10
Heraklion Press / 9 χρόνια Talos Plaza με τον Γιώργο Σαμπάνη!
« Τελευταίο μήνυμα από maria z στις Ιούλιος 05, 2016, 08:41:48 μμ »
                                 

9 Χρόνια Τalos Plaza!!
9 χρόνια shopping - leisure - cinema!!

Το ΤALOS PLAZA γιορτάζει τα 9 του χρόνια και σας προσκαλεί μαζί με το LOVE RADIO ΚΡΗΤΗΣ στη μεγαλύτερη συναυλία του καλοκαιριού !

Τετάρτη 13 Ιουλίου, Γιώργος Σαμπάνης live!

Ελάτε να γιορτάσουμε μαζί τα ένατα γενέθλια του TALOS PLAZA με ενα μοναδικό, εκρηκτικό live με τον Γιώργο Σαμπάνη!

Opening Act: Bases

 Παράλληλες εκδηλώσεις, χορευτικά από τις σχολές χορού DANZIAMO, NENAS ACADEMY, το γυμναστήριο YAVA και την Cindy .

Ακόμη όπως πάντα κληρώσεις δώρων από τα καταστήματα διαγωνισμοί και κεράσματα για όλους από τα ζαχαροπλαστεία ΚΟΥΜΑΚΗΣ !

Τετάρτη 13 Ιουλίου στις 7 το απόγευμα, με είσοδο ελεύθερη!

Χρόνια πολλά TALOS PLAZA!




Σελίδες: [1] 2 3 ... 10